Geen producten (0)

Algemene Voorwaarden 
(versie 1.1) © 2024 Miniatuur Magazijn

Inhoud:
Artikel 1 – Aanbod
Artikel 2 – Bestellingen en betalingen
Artikel 3 – Verzending
Artikel 4 – Herroepingsrecht en retourneren
Artikel 5 – Defecten, beschadigingen en garantie
Artikel 6 – Terugbetalingen
Artikel 7 – Overige voorwaarden en bepalingen
Artikel 8 – Nederlands recht
Artikel 9 – Toegevoegde, gewijzigde en/of afwijkende bepalingen betreffende de algemene voorwaarden

Definities:
1. De onderneming: miniatuur magazijn.
2. De klant: De natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit.
3. Vervoeder: Bedrijf die belast is in opdracht van de onderneming met de verzending naar en bezorging van de bestelling aan de klant.
4. De fabrikant: Een natuurlijke of rechtspersoon die een product maakt (of laat ontwerpen en maken) en dat vervolgens onder zijn eigen naam of een handelsmerk op de markt brengt.
5. Bestelling: De omvang van 1 of meerdere betaalde artikel(en) door de klant bij de onderneming.
6. Koop op afstand: Een verkoop waarbij een product of dienst wordt gekocht zonder dat de koper en verkoper fysiek aanwezig zijn bij de totstandkoming van de overeenkomst.
7. Koopovereenkomst: De overeenkomst die is ontstaan nadat de klant een bestelling heeft betaald.
8. Bedenktijd: De zichttermijn waarin de klant kan besluiten zonder opgaaf van reden gebruik te maken van het herroepingsrecht.
9. Herroepingsrecht: De mogelijkheid voor de klant om binnen de bedenktijd af te zien van de op afstand tot stand gekomen koopovereenkomst met de onderneming.
10. Aangegeven periodes: Periodes waarbij de onderneming tijdelijk geen activiteiten verricht en/of bestellingen verwerkt.
11. Overmacht situaties: Onvoorziene plotselinge omstandigheden die de onderneming niet heeft zien aan komen en daardoor (tijdelijk) geen activiteiten verricht, bestellingen verwerkt en/of haar verplichtingen niet kan nakomen. 

Artikel 1: Aanbod
1.1 – De onderneming tracht de informatie in haar webshop, overige advertenties en/of verkoopkanalen zo actueel mogelijk te houden. Doordat de onderneming op diverse manieren verkoopt kan het onverhoopt voorkomen dat een artikel helaas is uitverkocht alvorens dit aangepast is.
1.2 – Mocht de klant overhoopt een bestelling hebben betaald met een artikel daarin die niet meer op voorraad blijkt te zijn, dan zal op verzoek van klant het betreffende artikel worden gereserveerd of het aankoopbedrag en de verzendkosten (conform artikel 6) terugbetaald. 
1.3 – Aan getoonde productafbeeldingen en omschrijvingen kunnen geen rechten worden ontleent.
1.4 – Vermelde afmetingen bij artikelen is in cm en excl. verpakking (indien van toepassing en/of tenzij anders aangegeven).
1.5 – Prijswijzigingen en/of typefouten voorbehouden.
1.6 – De onderneming behoudt zich het recht verkoopprijzen en verzendkosten anders dan aanbiedingen te wijzigen indien daar aanleiding voor zou zijn.
1.7 – Prijswijzigingen en/of wijzigingen in verzendkosten hebben geen invloed op reeds volledig betaalde bestellingen.

Artikel 2: Bestellingen en betalingen
2.1 – Op alle op afstand tot stand gekomen koopovereenkomsten met de onderneming zijn deze algemene voorwaarden van toepassing.
2.2 – Wanneer de klant een koop op afstand doet bij de onderneming gaat de klant akkoord met deze algemene voorwaarden.
2.3 – Artikel(en) blijven eigendom van de onderneming totdat de volledige betaling ontvangen is.
2.4 – Bestellingen zijn pas definitief als het volledige verschuldigde bedrag is ontvangen door de onderneming.
2.5 – De koopovereenkomst komt pas tot stand nadat een bestelling de status betaald heeft gekregen.
2.6 – De volgende betaalopties worden aangeboden; iDeal, Bancontact, Mastercard, Visa, American Express, IBAN overboeking, VVV Cadeaukaart en Apple Pay.
2.7 – Bij handmatige IBAN overboeking krijgt de klant vanaf bevestiging bestelling 72 uur de tijd om te betalen, daarna komt de bestelling te vervallen.
2.8 – Als de klant besluit (de bestelling in de winkelmand) op een later tijdstip af te ronden, worden artikel(en) niet gereserveerd. Deze service is voor eigen risico van de klant.
2.9 – In alle getoonde verkoopprijzen en verzendkosten is 21% BTW verwerkt.

Artikel 3: Verzending
3.1 – Voor verzending en levering van bestelling naar de klant is de onderneming afhankelijk van vervoerder.
3.2 – De klant is zelf verantwoordelijk voor het juist vermelden van een correct Nederlands of Belgisch postadres. De klant kan bij een pakket ook kiezen voor verzending naar een servicepunt of pakketautomaat van vervoerder.
3.3 – De onderneming hanteert geen uiterlijke besteltijden en/of levertijden op de webshop en zal volledig betaalde bestellingen binnen 1 à max  2 werkdagen en indien mogelijk ook op zaterdag (m.u.v. overmacht en aangegeven situaties) ter verzending aanbieden bij vervoerder.
3.4 – De klant zal geïnformeerd worden over de voortgang van de zending middels een track en trace nummer behalve in geval van reguliere post.
3.5 – Er kan door de klant geen aanspraak gemaakt worden bij de onderneming op het geschatte bezorgmoment die vervoeder vermeld.
3.6 – De onderneming kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor (te) late leveringen door vervoerder. Hieronder zijn ook inbegrepen extra drukte rondom bijvoorbeeld (december) feestdagen.
3.7 – Aangegeven situaties die een tijdelijke stop kunnen veroorzaken in het verwerken van bestellingen zullen 14 dagen voor aanvang op de webshop kenbaar worden gemaakt aan de klant.
3.8 – Overmacht situaties die een vertraging in het verwerken van bestellingen kunnen veroorzaken worden zo snel als mogelijk gecommuniceerd in de webshop en aan klanten van betaalde maar nog niet verzonden bestellingen.
3.9 – Vanaf een totaalbedrag van € 140,- wordt de bestelling gratis verzonden, verzekerd pakket uitgezonderd.
3.10 – Indien gewenst kan de klant optioneel tegen meerprijs de bestelling verzekerd laten versturen. De meerprijs hiervoor komt niet aanmerking voor restitutie.

Artikel 4: Herroepingsrecht en retourneren
4.1 – Het herroepingsrecht is van toepassing op alle op afstand tot stand gekomen koopovereenkomsten met de onderneming.
4.2 – De bedenktijd start vanaf de dag nadat de klant de betaalde bestelling heeft ontvangen en/of de vervoerder de bezorging aan de onderneming heeft bevestigd.
4.3 – De klant mag nog voor de bedenktijd (verzending) aanspraak maken op het herroepingsrecht en de koopovereenkomst ontbinden.
4.4 – Voor de duur van 14 dagen heeft de klant bedenktijd en het recht op herroeping om middels een melding aan de onderneming te laten weten zonder enige opgaaf van reden(en) de koopovereenkomst te willen ontbinden. Daarna heeft de klant 14 dagen de tijd om artikel(en) retour te sturen.
4.5 – De volgende artikel(en) en producten zijn uitgesloten van het herroepingsrecht.
Producten vervaardigd op verzoek van de klant, maatwerk
Producten met bederfelijke aard
Producten bedoeld voor hygiënische dan wel gezondheids-doeleinden en niet geschikt zijn voor terugsturen
Producten die na verbreken van verzegeling gemakkelijk te kopiëren zijn zoals o.a. mediadragers
Producten waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van de schommelingen in de markt en de onderneming geen invloed op heeft
Alcoholhoudende producten
Losse kranten en tijdschriften
Financiële diensten
Weddenschappen en/of loterijen
Diensten die zijn uitgevoerd binnen de wettelijke bedenktermijn met instemming van de klant nadat die nadrukkelijk heeft verklaard af te zien van het herroepingsrecht
De meerprijs van een verzekerde verzending
4.6 – De klant heeft de zorg een besteld artikel waarvan deze binnen de zichttermijn wordt geretourneerd, deze compleet te houden, het artikel en de verpakking niet te beschadigen en/of onnodig te openen, een eventueel aanwezige seal niet onnodig te doorbreken.
4.7 – Indien er door de klant onvoldoende zorg en/of door de onderneming aantoonbare onnodige waardevermindering aan artikel(en) is veroorzaakt samenhangende de bepalingen vermeld in regel 4.6 mag door de onderneming een in gelijke verhouding zijnde schadevergoeding in rekening worden gebracht.
4.8 – De onderneming vraagt via het retourportaal een eigen bijdrage in de kosten van de retourzending van € 6,- en vanuit België € 9,-
4.9 – Voor retouren die zijn aangemaakt in het retourportaal en voorzien van bijgevoegd en ingevuld retourformulier is geen aparte meldingsplicht meer van toepassing.
4.10 – Reguliere post mag via dezelfde methode zonder het retourportaal naar postadres van onderneming worden gestuurd. De verzendkosten van reguliere post alsmede retouren buiten de retourportaal om zijn voor eigen rekening van de klant.
4.11 – Voor reguliere post of retouren buiten de portaal om is de meldingsplicht wel van toepassing.
4.12 – Ongefrankeerde, beschadigde e/o onvolledige pakketten en/of retouren die niet of niet binnen de gestelde termijn zijn aangemeld worden niet geaccepteerd.
4.13 – De onderneming zal na het in goede orde ontvangst van alle retour gemelde artikel(en) het aankoopbedrag van de bestelling plus de verzendkosten binnen 14 dagen (conform artikel 6) terugbetalen aan de klant.
4.14 – Betaalde bestellingen gedurende aangegeven periode's en/of overmacht situaties vallen ook onder het herroepingsrecht en kunnen als de onderneming weer bestellingen verwerkt (nog voor verzending) worden geannuleerd.
4.15 – Ongeacht aangegeven periode's en/of overmacht situaties dient de klant binnen 14 dagen na ontvangst van betaalde bestelling aan de onderneming te laten weten gebruik te willen maken van het herroepingsrecht.
4.16 – Als door aangegeven periode's en/of overmacht situaties en overige redenen bij de onderneming een melding herroepingsrecht en/of een retourzending niet binnen de 14 dagen retour termijn kan worden verwerkt. Is dat voor risico van de onderneming.
4.17 – Tijdens aangegeven periode's en/of overmacht situaties blijft artikel 4 in zijn geheel en regel 4.6 in het bijzonder van toepassing.
4.18 – Na het verstrijken van de zichttermijn van 14 dagen is de koopovereenkomst definitief.

Artikel 5: Defecten, beschadigingen en garantie
5.1 – Mocht een artikel de klant beschadigt en/of defect bereiken en/of de klant wil aanspraak maken op de wettelijke garantie dient de klant zo snel mogelijk contact op te nemen met de onderneming.
5.2 – De aankoopfactuur dient overhandigd te kunnen worden.
5.3 – Het recht op garantie vervalt bij water, val en/of stootschade, slijtage door normaal gebruik en bij onjuist gebruik.
5.4 – De wettelijke garantietermijn is 2 jaar.
5.5 – Voor garantie buiten de wettelijke verplichting van de onderneming zal (indien gewenst) voor de klant de fabrikant van betreffende artikel(en) worden ingeschakeld.
5.6 – Wanneer de fabrikant van het artikel de garantie naar de klant op zich neemt en afhandelt is op dat moment de onderneming geen partij meer. Anders dan in geval fabrikant afspraken maakt met de onderneming.

Artikel 6: Terugbetalingen
6.1 – Terugbetalingen zullen altijd worden voldaan middels de methode waarop de originele betaling door de onderneming ontvangen is.
6.2 – Wanneer de klant bepaalde artikel(en) terugstuurt die onderdeel waren van een bestelling en de overige artikelen houdt de klant zelf. Dan krijgt de klant alleen de aanschafprijs van deze artikel(en) terugbetaald.
6.3 – Wanneer de klant gratis verzending heeft genoten wordt alleen de aanschafprijs van retour gestuurde artikel(en) terugbetaald.
6.4 – Terugbetalingen worden (na het in goede orde ontvangst van retour gekomen artikel(en)) binnen 14 dagen voldaan. 
6.5 – Bij gebruik van een optionele verzekerde verzending ontvangt de klant de voordeligste verzendkosten bijbehorende de bestelling terugbetaald.
6.6 – Regel 6.1 t/m 6.5 zijn bepalend tenzij anders met de onderneming overeengekomen.

Artikel 7: Overige voorwaarden en bepalingen
7.1 – De onderneming kan niet aansprakelijk worden gesteld in geval van periodes (conform art. 3 regel 8) of situaties (conform art. 3 regel 9).
7.2 – Er kan door de klant in geval van periodes (conform art. 3 regel 8) of situaties (conform art. 3 regel 9) geen aanspraak gemaakt worden op enige vorm van schadevergoeding.
7.3 – De onderneming behoudt zich het recht deze algemene voorwaarden ten alle tijden te mogen wijzigen dan wel aan te passen indien hier aanleiding voor zou zijn.
7.4 – De algemene voorwaarden versie die ten tijden van de betaalde bestelling van de klant van toepassing was blijft dit ook na een eventuele wijziging.
7.5 – Oudere versies van algemene voorwaarden worden door de onderneming bewaard en zijn door de klant altijd opvraagbaar. Gratis digitaal via link/e-mail (pdf) en tegen vergoeding (van € 6,-) schriftelijk per post.

Artikel 8: Nederlands recht
8.1 – Op overeenkomsten tussen de onderneming en de klant waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

Artikel 9: Toegevoegde, gewijzigde en/of afwijkende bepalingen betreffende de algemene voorwaarden
9.1 – Deze algemene voorwaarden zijn opgemaakt op maandag 19 augustus 2024 door Miniatuur Magazijn en is aan copyright onderhevig. Dupliceren dan wel kopiëren is zonder uitdrukkelijke toestemming van de auteur niet toegestaan.

Welkom bij miniatuur magazijn.
Om de webshop naar behoren te laten werken, de gebruiksvriendelijkheid te optimaliseren, en bezoeken te analyseren, maken wij gebruik van cookies.
Voor het plaatsen van sommige cookies hebben we echter wel uw toestemming nodig. Door op 'Ok' te klikken geeft u toestemming voor het plaatsen van deze cookies.
Meer informatie vindt u in onze Privacy Statement. (opent in nieuw venster)